2011-03-17
 11:57:51

Att vara ledig är inte lätt

Har varit ledig igår och är det idag också. Men det är nästan jobbigare att vara ledig än att jobba.
Man ska hinna med så mycket, träffa vänner, spendera tid med familjen o gärna hitta på något extra roligt. Sen ska hemmet städas, tvätten tvättas för det halkar lite efter när man jobbar o allt annat man inte hinner annars ska hinnas då. Blir ju helt slut av all ledighet =)
Igår tänkte jag göra ingenting under dagen. När kvällen kom tyckte jag att jag lyckats ganska bra med att ta det lugnt. Men när jag låg där i soffan och gick igenom min dag blev jag nästan förskräckt av min egna uppfattning om vad att göra inget egentligen innehåller.
Jag gick upp vid halv sju, fixade frukost åt barnen, skickade den äldsta till skolan. Den yngre tog ett bad och roade sig sen med att spela Wii och skrika, tjata på mig när det inte gick som han ville. När han spelade passade jag på att ringa lite vänner,samtidigt som jag tog disken, laddade en tvättmaskin. Sen röjde jag undan i hemmet. Försökte få den lille att vilja gå ut, men det ville han bestämt inte. Kom på att man kunde ta en sväng till sommarstugan o lämna av lite saker. Hade ju faktiskt sist jag var ledig målat om en byrå i vitt, den behövde få inta sin plats i stugan.
Men kunde inte åka dit fören den äldsta slutade skolan, så jag fortsatte i hemmet. Lagade lunch åt lillkillen, hängde tvätten, ja bara såna roliga saker. Sen åkte vi till landet för att pyssla lite där. Efter det bar det av till svärmor för en fika, men på vägen hoppade jag in hemma o hämtade löshår för när vi ändå skulle dit på en fika kunde ja passa på att göra en hårförlängning på en bekant som också skulle komma dit.
Efter nån timme var det dags att åka hem o laga middag. Sen var det nattning utav barn, tvätt utav deras jackor, som inte var så fina efter en tur till landet.
Till sist plockade jag fram kläder åt barnen till nästa dag,,måste ju vara förberedd så man är i god tid med allt när man ska ha ännu en ledig dag med lugnt tempo =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: